Data abonnement

Det er muligt at tilkøbe adgang til detaljerede brugerprofiler fra Dansk Online Index, leveret i Gemius analyseværktøj. Disse data giver mulighed for at lave brugerprofiler for enkelte eller grupper af sites og apps, at lave medieplanvurderinger, markedsanalyser og meget mere.

Her kan laves analyser på baggrund af brugernes demografi såsom køn, alder, geografi, indkomst, beskæftigelse, uddannelse, interesser etc. Relevante nøgletal som f.eks. dækning, brugersammensætning og affinitet kan sammen med relevante nøgletal for brugeraktivitet; besøg, sidevisninger, tidsforbrug etc. bruges til beskrive brugeradfærden på tværs af platformene pc/mobil/tablet.

Data leveres i Gemius analyseværktøj som tilgås via login på toplisten. Data opdateres dagligt og kan analyseres for de perioder man ønsker, på tværs af dag, uge og måned.

Adgang til profildata findes i to versioner:

Begrænset: Adgang til profildata for 3 løbende måneder (90 dage)

Fuld: Adgang til data for hele måleperioden (juni 2020 >) samt adgang til analyse af dobbeltdækning mellem udgivelser.

Pris pr. år

Modul A – Adgang til brugerprofiler og dobbeltdækningsanalyse
Deltagende udgivereBegrænsetFuld
< 1 mio besøg pr. ugekr. 6.000kr. 13.500
 + 1 mio besøg pr. ugekr. 15.000kr. 27.000
 +2,5 mio besøg pr. ugekr. 25.000kr. 40.000
 + 5 mio besøg pr. ugekr. 35.000kr. 50.000

Også interessenter som ikke har sites eller apps i målingen, f.eks. mediabureauer, undervisningsinstitutioner eller andre kan købe adgang til data. Pris og levering aftales individuelt med DMR.

Modul A – Adgang til brugerprofiler og dobbeltdækningsanalyse
 Fuld adgang
BureauEfter aftale med DMR
Modul A – Adgang til brugerprofiler og dobbeltdækningsanalyse
 Fuld adgang
Øvrige interessenterEfter aftale med DMR

API

Det er også muligt at købe adgang til data fra målingen via API. For deltagende udgivere koster denne type adgang kr. 12.000,- pr. år, for øvrige interessenter aftales individuel pris med DMR.

Kontakt Danske Medier Research for mere information og for bestilling af adgang.

Thomas Gynild – tg@dmresearch.dk

Telefon – 33 97 42 29