Om DOI

 

Om digitale målinger i Danske Medier Research

Dansk Online Index (DOI) udgives af Danske Medier Research og er en fælles ensartet måling af trafikken på de fleste større danske websites. Målingen varetages rent teknisk af TNS Gallup, der er en del af Kantar Media.

Danske Medier Research tilbyder adgang til det mest komplette billede af danskernes brug af digitale medier til såvel udgivere, mediebureauer og annoncører. Vores målinger er den etablerede standard for objektiv, detaljeret og retvisende sammenligning, og er anvendt af hele markedet.

Målingerne omfatter realtidstrafik, sammenligninger af valgfrie sites, dobbeltdækning og nettotal samt demografiske oplysninger om brugere på hvert enkelt site og app.

En række data er frit tilgængelige, hvor Toplisten er den mest udbredte, men de mest detaljerede data er forbeholdt vores kunder.

Målingen består således af en trafiktælling, et TNS Gallup Web Profil Panel og et software panel rekrutteret via de deltagende sites og apps. De deltagende udgivelser tagges ved hjælp af en teknologi leveret af TNS Gallup og trafikken måles fuldstændigt og i nær real-tid.

 

Som mediekunde i Danske Medier Research indgår følgende målinger og leverancer inden for rammerne af tilslutningsaftalen:

 

Toplister
Officielle data er offentlige for alle, for alle deltagende udgivelser. Som udgiver kan du få målt dine digitale udgivelser og publiceret trafikken på listerne i henhold til gældende regelsæt. 100% af trafikken på alle tilsluttede sites måles og indgår i opgørelserne.

 

Instar
Hver dag publiceres nye datafiler, hvor du kan finde detaljerede oplysninger på dag, uge og månedsniveau om trafik, dobbeltdækning og detaljeret demografi på dine egne og andres sites. Data er baseret på vores panel hos TNS Gallup med ca. 25.000 brugere, samt et softwarepanel med ca. 2.000 brugere.

Der er adskilte data-filer for udgivelser på Toplisten med demografi-data fra vores store panel. Her ud over en separat datafil fra vores softwarepanel, med data på de mest anvendte sites, der ikke indgår i Toplisten. Herunder Google, Facebook, YouTube, LinkedIn og en lang række firmasites.

 

Optioner – kan tilkøbes enkeltvis, se separat prisoversigt:

Realtime
Adgang til Realtidsdata for alle sites kan tilkøbes. Det er her du sammenligner dig med dine nærmeste konkurrenter time for time i dagens løb.

CPCD
Mediekunder kan købe adgang til detaljerede realtids trafikdata for deres egne udgivelser. Værktøjet til trafikanalyse hedder CPCD, og indeholder alle muligheder for at filtrere, opdele og monitorere trafik. Man kan konfigurere rapporter, der sender automatisk – eller man kan logge ind og analysere efter behov. CPCD indeholder: Sidevisninger, besøg, brugere, tid for sektioner eller enkeltsider, trafikkilder, return rate og tekniske statistikker. Alle data kan brydes ned på valgfrie perioder og trafik data er tilgængelige efter ca. 1-2 timer. Du kan altså analysere din formiddagstrafik samme eftermiddag.

Streaming / Web TV
Mediekunder kan købe adgang til måling af stream indhold. Måling og rapportering af stream indhold sker ligeledes i værktøjerne Infosys+ og CPCD, med disse værktøjers egenskaber nævnt ovenfor.

Kampagnemåling

Mediekunder kan købe målinger af onlinekampagner, hvor relevante indikatorer for kampagnemåling og evaluering kombineres med grundlæggende demografiske data, opgjort på basis af panelet på 25.000 deltagere.